Slik gjør du fredagstacoen litt sunnere

Du kan - med enkle grep - gjøre fredagstacoen litt sunnere! (Se video nederst i saken)

  • Benytt rent kjøtt feks av kylling eller lam, gjerne økologisk

  • Krydre med rent krydder: spisskummin, paprikakrydder, hvitløk, salt og pepper

  • Tilsett evt bønner eller linser i kjøttdeigen for ekstra proteinkilde

  • Spis hvitost med god samvittighet - det er den beste proteinkilden!

  • Husk fett, gjerne en klatt meierismør eller kokosfett. (næringsstoffene i grønnsaker tas lettere opp sammen med fett)

  • Kutt opp forskjellig type salat (jo flere forskjellige farger - jo flere ulike antioksidanter og næringsstoffer) Jeg bruker alltid økologisk salat, tomat, agurk, og ellers hva jeg måtte ha.

  • Rømmen kan gjerne være lav-pastaurisert og ikke homogenisert. Da er den lettere å ta opp - og flere kan tåle denne.

  • Velg tacosaus uten sukker

  • Lag hjemmelaget guacamole slik: Avocado, salt og hviløk moses med en stavmikser eller en gaffel

  • Spis tacoen som en salat sammen med tacosaus, rømme, guacamole og tortillachips.


Velbekomme!



#taco #tacofredag #littsunnere #livsstilsendring

0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle